Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

måndag 6 augusti 2012

Idag är en såndär regnig ledig dag som bara skriker VILODAG om den.
Om jag var sån som person att jag kunde sitta ner i soffan och slappa mig igenom regniga dagar är det här en typisk sådan.
Istället kryper det i benen och armarna och sinnet. Vad ska jag göra? Rensa på mamma och pappas vind? Två träningspass är i alla fall inplanerade. Om en månad går jag på som instruktör på gymmet i Skövde och då gäller det att ha kommit igång efter sommarens obefintliga träningsrutiner. Ikväll blir det Zumba och Poweryoga. Inte alltför hårda pass alltså men rena mirakelkuren för en trasig rygg.
Idag är första dagen på mina sista två veckor på BUS. Jag har redan separationsångest. Det är verkligen helt otroligt att man kan tycka att det är så kul att jobba. När jag är ledig mer än en dag i sträck känns det som en evighet innan jag får komma dit igen. Åh vad jag önskar att denna avdelning låg i Skövde!

En del av rastlösheten på Korsåkersvägen idag grundar sig i gårdagens kontoutdrag. Det ser inte ljust ut! Det ljuva studentlivet mina damer och herrar! Fy sjutton alltså vad tråkigt det är med pengar. Tur att man jobbar så man inte har tid att göra av med så mycket åtminstone : P

Nej, nu ska jag ta och se om det finns något skojsigt projekt att ta tag i för dagen.

Glöm inte paraplyet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar