Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

onsdag 1 februari 2012

Inte ja men inte nej, inte bra men helt okej

Käre gamle gode Winnerbäck, vemod i kvadrat och lite rock där emellan. En ständigt återkommande medlem i mitt spelarkiv. Ja, är man på det humöret finns det nästan inget bättre än att lyssna igenom texterna en gång till, minnas hur det skar i hjärtat första gången jag hörde de orden. "Precis så känns det!".
Plågad tonåring hittar sig själv i de blå texterna, den lite hesa mörka rösten och stråkens melankoli.

Jag minns hur vi satt på fjället och sjöng stämmor till Åt samma håll med klassen i 2an. Kusinerna i boan första gången jag hörde Kom Änglar. Första hösten utan Oscar med Hugger i sten på repeat på stereon. Sommaren på Minas när kusinen och jag  rensade blåbär och lyssnade på podcast av Winnerbäcks transit i p3.

Mm musik är så starkt knutet till olika event i livet. Det är något som verkligen fascinerar mig, och som jag gillar nästan mer än fotoalbum.

1 kommentar:

  1. Åh visst är det så! Jag kan sätta på en gammal skiva och så är jag helt plötsligt tillbaka i sommaren 2006 i den där sommarstugan. Nästan all musik jag lyssnar på blir knutet till olika tider i mitt liv. Spännande :)

    SvaraRadera