Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

onsdag 28 september 2011

Nothing

Japp, det är onsdagskväll och det händer absolut ingenting. Dagarna när jag kunde tränat men skippat det är uppe i 3; jag borde läst hela eftermiddagen men har slappat i soffan istället; det blev varma mackor till middag; och jag är inte stolt. Men jag är trött, mitt hår är risigt som den värsta risbuske, igår var en tuff dag och jag har ingen motivation.
Det är bara en sån där trött kväll. Räkningarna är betalda, det blåser full storm utanför fönstret och det är inget på TV.
Fast egentligen är det kanske precis vad jag behöver just nu.
Och förresten.

Det är ju en dag imorgon också.



Bon soir mes amis!

4 kommentarer:

  1. Semikolonsmissbrukare! Semikolon är ett fantastiskt skiljetecken; de flesta vet inte hur det ska användas. Semikolonet ska särskilja två huvudsatser; det ska inte uppföljas av en bisats. Det fungerar bäst när det förstärker något i en föregående sats. Det kan även vara användbart vid uppräkning: Elin packade med sig en en man, som var militär; en syster, som var pratglad; en kattskräck och en friendsbox när hon flyttade till Skövde.
    :)
    Kram! David

    SvaraRadera
  2. Hallå, det var ju det jag gjorde! Räknade upp saker jag gjort i huvudsatser och skiljde med semikolon för att det varit fel att sätta komma och skiljer för mkt med en punkt! Jag som var så nöjd att jag äntligen fick användning för det... :(
    Kram! /E

    SvaraRadera
  3. För all del.. Men jag skulle säga att "och jag är inte stolt" är en bisats. Det skulle kanske gå att argumentera för att det kan vara en huvudsats: Jag åt upp min storebrors chokladkalender. Och jag är inte stolt. Jag åt upp min storebrors chokladkalender och jag är inte stolt. Jag tycker bisats. Ett semikolon för mycket.. Erkänn! Du kan inte sluta!

    David

    SvaraRadera
  4. Hmpf, jag tycker ändå att det var okej. När man kan reglerna får man missbruka dem du vet ;) It's called The art of writing käre bror!

    SvaraRadera