Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

onsdag 16 november 2011

Tråkiga onsdagkvällar

Ännu en kväll fylld med... Nä, inte fylld alls, inte ett enda dugg faktiskt. Har en kompis som säger det med ett strålande leende men jag är bara inte född på den dagen!
Jag tillhör den rastlösa sorten, till och med när jag tittar på en serie eller film blir jag ofta rastlös och måste pausa lite och diska eller göra något annat produktivt, skaka ur benen lite.
Det är inte det att det inte finns saker att göra. Jag har lite disk kvar från igår, 20 sidor om njursjukdomar jag borde titta på, en biografi om att vara hjärtsjuk att läsa och en redovisning jag borde förbereda lite. Det är bara det att jag verkligen verkligen skulle vilja hitta på något kul ikväll. Något aktivt, kreativt, icke-skolrelaterat. Jag tänker mig att jag ändå är ganska bra på att hitta på saker att göra, men det verkar som jag kommit lite off. Det kanske är för att jag är förkyld, är man inte förkyld kan man alltid gå till gymmet och då har man genast fullt upp. Ja, kära tider alltså, min pappa brukar säga att man behöver öva  sig på att ha tråkigt ibland. Så det är ju bra, att jag får öva alltså. Det är ju väldigt bra.

För övrigt har jag haft seminarie om sex idag. Mycket intressant och otroligt provocerande för en liten skyddad pingstvän som jag själv. Våra föreläsare var båda barnmorskor och lite skrämd av deras ohämmade attityd känner jag mig nu lite skakig inför min kommande yrkes krav på öppenhet. För jag tycker inte att allting är okej. Jag är inte så säker på om jag skulle kunna tänka mig att köpa porrtidningar till en 15årig patient. Och även om jag tror att sexualitet har en naturlig del av människors liv så är det något inom mig som protesterar när föreläsaren säger:
Vi är födda till sexuella varelser, och vi dör som sexuella varelser.
Jag vet inte om det är ordet sexuell (som om det inbegriper hela människans själsliv) eller ordet varelse (som, jag vet inte varför, klingar otroligt omänskligt i mina öron).

Mm, lilla hämmade, o-världsvana jag. Vad ska det bli av mig egentligen.

Nog om det.

Ikväll är det äntligen dags för ett nytt avsnitt av en alldeles underbar ny serie:
New Girl.
Watch it,
Love it
Laugh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar