Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

onsdag 11 januari 2012

Gott nytt år lilla blogg!

Ja, man måste ju stanna upp i allt pluggande och inse att det ändå gått ännu ett år.
Lite utvärdering och lite att se framemot i året som ligger framför.
Det är lätt som student att missa nyåret på grund av alla kurser som avslutas första två veckorna i januari.
Om jag haft en kamera skulle jag gjort som en kompis och lagt upp en bild per månad, men nu har vi ingen kamera och 2011 blir därmed ett fotografilöst år.

2011 var, i tidsordning, året när:

Mormor dog, dagen före min födelsedag, två dagar före en stor tenta. Finaste mormor med sidenmjuka händer, den varmaste av blickar och den mest öppna av famnar. Hennes begravning var minst sagt hjärteslitande.

Jag hälsade på Tildan i Oslo! Ett iskallt snöstormhindrat tåg tog mig till en underbar helg med en underbar vän. Så mycket härliga känslor tankarna på den helgen fyller mig med.

Jag klarade alla mina tentor på första försöket!

Påsken firades i Lund med två glada britter i en vårfylld bokskog!

Jag sprang milen på 58minuter.

Flera fina vänner flyttade från Skövde.

Jag jobbade inom vården för första gången under sommaren. Fick ta mycket ansvar som undersköterska och lyckades bli en liten favorit bland gamlingarna i hemvården. Oscar var på semester på annan ort så det blev mycket tid att pröva egna vingar och få nya vänner i Skövde.

Oscar och jag åkte på vår första utlandssemester. En härlig, ledig vecka på Sardinien med massa god mat, underbar kvalitetstid och vacker natur.

Första kusinträffen med släkten i Sundsvall. Underbar helg i Gimman fylld med lek, sång, skratt, goa vänner och ledighet.

Jag började tolka gudstjänsterna till engelska i Pingstkyrkan.

Hösten fylldes med gräsänkeveckor, Fire-event, och nya vänner i kyrkan.

Thure fick nya lungor. En tid när inga andra tankar gick att tänka, eller böner fanns att be utom att han måste bli bra. En tid fylld av oro, otrolig tacksamhet, rädsla, tvivel och hopp om vartannat i några stormiga månader.

Julen firades i Lund i en salig röra av familj, vänner, sjukhusbesök, släkt, vänner och jul. Ett stort plus att få tillbringa julen med Thure som nu andas fritt med nya lungor och går på egna ben.

Och till slut, nyår med 10 vänner, god mat, övernattning och lite klassisk Ronja Rövardotter.

Allt som allt ett bra år, och en glädjens år tack vare Guds beskydd över Thure!

Hoppas ni också haft ett bra 2011!
Förhoppningar om 2012 får komma i nästa inlägg, för nu är sannerligen min pluggpaus slut :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar