Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

lördag 7 januari 2012

Sagan om motivationen som bara inte ville infinna sig.

Dry spell, tror jag att det kallas på engelska. Bra är det i alla fall inte såhär veckan innan min antagligen största tenta hittills.
M.O.T.I.V.A.T.I.O.N.
Riktigt körd i botten idag av någon anledning.
Annars brukar jag vara expert på att plugga trots att jag inte har lust. Det är bara att ta sig i kragen, rycka upp sig, ta sig samman, skärpa sig, få det överstökat.
Men min man är ledig två dagar till och sitter och slappar i soffan. Det är lördag. Det snöar, och jag känner för massa andra saker utom lungsjukdomar och hjärtproblem mm mm.
När man väl kör fast kan det ske ganska ordentligt. Allt jag längtar efter är att köra igång med en ny kurs och känna att jag kan slappna av lite igen. Det är ju det som är problemet med hur terminerna byggs upp. Vi har ju inga lov. Jullovet är faktiskt bara rent teoretiskt, direkt på andra sidan väntar plugg och plugg i mängder. Jag kör fast i min längtan efter avslappning och ledighet som aldrig kommer. Sommaren ter sig ljuvlig men långt borta och som student utan studielån är ledigheten då knappast ens  teoretisk. Visserligen paus från pluggandet men jobb likväl.
Ja, någon gång emellanåt får man väl tycka synd om sig själv också. Så länge man innerst inne fortfarande inser att man är rätt lyckligt lottad.

Nu måste jag verkligen börja plugga!
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Sitter faktiskt och skriver pedagogikuppsats om motivation :). Mycket man känner igen sig i :). Annasara

    SvaraRadera