Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

måndag 16 januari 2012

Hipp hipp hurra här kommer år 24!

Jag bloggar till Maria Menas nya skiva. Av någon anledningen ger det en extra skjuts till skrivinspirationen. Lagom blått för att det ska kännas meningsfullt och ändå med en liten strimma ljus.

Men om ni inte hört den Look it up.

Nu har mitt nya år börjat. Mitt 24e år. Dagarna innan min födelsedag var det 1 år sedan mormor dog. Fylldes med en märklig känsla av flashback och sorg. Aldrig trodde jag väl att åren skulle bli bra även utan henne. När mamma och släkten ringde på min 23e födelsedag, ett knappt dygn efter hennes sista andetag, då bara grät jag. De sjöng en munter jamåhaleva-sång trestämmigt och det hördes skratt och sorl överallt, men det grejen var att det alltid varit hon som ringde. Så mycket i mig önskade att det skulle vara hon som gratulerade där på andra sidan luren. Så när det inte var det blev allt så himla sorgligt.
Efter några vågor av saknad och väldigt väldigt mycket plugg blev jag i alla fall mycket högtidligt firad. TVÅ GÅNGER!!! Först på kvällen den 12e med man, syster och Marcus. Sen kvällen efter med besök från både San Fransisco, Skånelandet och Allingsås. Inte så pjåkigt för en så vanlig ålder som 24. Om vi ändå ska skryta lite om världsvanhet så var nog en av mina bästa presenter att E (som bor ( ja BOR) i Australien) ringde! Livet är härligt när det är fyllt av goda vänner!

Det 24året var det ja!
Jag har stora förhoppningar om att det här kommer bli året när jag blir en bättre mer fulländad människa än året innan. Syrran säger att hon inte gillar löften för man bara bryter dem. Men jag tänker så här: Om jag sätter upp mål har jag åtminstone något att jobba mot. Sen om man bara kommer halvvägs ja då är man ju nästan där! Betydligt bättre än att inte ha börjat gå alls om du frågar mig.

Som lite inspiration till någon annan som kanske gillar målsättningar kan ni få ett smakprov på mina mål för mitt 24e år (börjar med vårterminen):

Träna mer regelbundet
Köra hela kortvasan
Baka eget bröd
Prova ett nytt recept varje vecka
Hälsa på vänner i andra städer
Läsa bibeln mer regelbundet
Inte bli irriterad för saker i onödan (iaf inte så det märks)
Lära mig stänga ytterdörren försiktigt
Trotsa regnigt väder och gå ut mer!!!
Läsa mer böcker
Sitta mindre vid datorn
Lära mig några fler ackord på gitarren
Skriva mer brev!

Sådär det var några stycken. Inte jättespecifika saker som ni ser. Nåväl, "bli mer specifik" får vänta till höstterminen.

Hoppas era år också har fått en god start!

1 kommentar:

  1. Åh vilken ära att få vara med som bra födelsedagspresent! :) Känner igen mycket på din lista där, den ser faktiskt väldigt mycket ut som min. Önskar dig ett toppenår som 24! Kram

    SvaraRadera