Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

fredag 16 mars 2012

Dubbelprint och självständighet

Mellan två tentor, någonstans mellan högen med artiklar, den andra högen med böcker, en tredje hög med anteckningar och en kopp kaffe sitter jag nu och skriver lite planlöst.

Bestämde mig för en liten stund sedan för att spara lite på Moder Natur och försöka skriva ut artiklar med print på båda sidorna. Det resulterade givetvis i en första pannkaka där vartannat blad är uppochner, men andra artikeln gick bättre = vardagsseger!
Jag är en sån där person som älskar att lära mig nya saker man egentligen borde lärt sig för länge sen. Varför låta sig slås ner av sin egen blåsthet? Icke! Det är bara att ta sig i kragen och lära sig. Printa dubbelsidiga kopior är en sån grej, putsa fönster (ni vet såna där med innerfönster som är omöjliga att öppna), rensa avlopp (alltså lite mer på djupet, skruva av något rör eller så) är några andra.

Jag övar mig lite på att vara självständig så här i distansrelationstider. Något som inte det lättaste om man avskyr ensamhet som jag ju gör. Normalt brukar jag försöka att inte vara i Skövde de helger Oscar är borta men nu ska här uthärdas! Än så länge går det så där. En low point var igår när jag fick jobbet jag drömt om sen jag var kanske 11år och inte kunde dela glädjen med min man. Delad glädje är verkligen dubbel glädje och det är liksom inte samma sak att dansa segerdansen själv hemma i lägenheten.
En high-point den här veckan är i alla fall att jag lagat mat. Äta varm mat 2ggr om dagen är en av de sakerna som Oscar lärt mig nu när vi bott ihop. Det var verkligen inte något jag prioriterade innan vi gifte oss, vilket gör att jag har en tendens att sjunka tillbaka i gamla fotspår när Oscar är borta. Men inte den här veckan! Vardagsseger : D

En sak vi pratade om i ett av skolans reflektionsseminarium i veckan var prestige och krav. Jag tillhör den överambitiösa typen. Jag är tjejen som går och grämer mig idag för att jag inte kunde alla VG-frågorna på tentan. Fast jag vet att jag inte kommer ha användning av den kunskapen i mitt yrke sen.
Så dumt!
Det kanske vore något för mig att lära mig klara fast jag borde lärt mig det för länge sen. Att inte alltid kunna alla svaren.
Undra hur man lär sig det bara? Om det finns någon vitamin eller något man borde fylla på, eller om det finns något rör någonstans som man kan skruva av och rensa ur lite?

1 kommentar:

  1. Men hallå! Det finns ett vitamin som har fantastisk inverkan på överambition; kroppen tar upp detta vitamin vid inmundigande av lite för mycket rödvin.

    SvaraRadera