Innehåll

"If I get i all down on paper it's no longer inside of me, threatening the life it belongs to."

fredag 2 mars 2012

I väntan på tentan

Färdigpluggad för den här omgången och 2h kvar till tentan, inte ultimat om du frågar mig men med en situation av akut skoltrötthet så får man ta vad som finns.
Psykiatri den här veckan, inlämning och hemtenta nästa vecka, farmakologi veckan efter det och slutligen lite somatik som grädde på moset v. 12. Ja, det är inte lätt att hålla uppe motivationen med så mycket plugg och så lite vila. Efter den här kursen får vi en hel dag ledigt att återhämta oss på innan B-uppsatsskrivandet drar igång för fullt. Egentligen är det kanske en fredag och en helg men ändå. Jag vill vara ledig!
Solen har strålat och med värme lockat fram alla vårblommor hela veckan och jag känner mig orättvist behandlad som inte får njuta av den till fullo.
Usch och fy för skoltrötthet hörrni!
Det är bara att rycka upp sig, ta sig i kragen, inse att jag har valt det här själv, att det är något jag faktiskt vill och att det inte är alla människor som har sådana förmåner. Sådär, nu känns det bättre. Ingenting som inte lite positiv attityd kan fixa.

Guldkantet på molnet är ju dessutom att jag, efter sista tentan, även får hem min man på riktigt igen. Det, det är nice :) Vecka 12 here we come!

Nästa vecka är förhoppningen att BUS inser att de inte klarar sommaren utan mig och anställer mig på kuppen. Lite lunda-glasskulturen-glass på det så är veckan gjord!

Solen skiner, våren är här och snart har jag bara 3 tentor kvar.
Let's do this!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar